Total War Saga Thrones of Britannia - Haritası
Gönderilme zamanı: Çrş Oca 30, 2019 5:15 pm
Boyut Karşılaştırması
Total War Saga Serisi duyurulduğunda oyunların boyutları hakkında bir çok tartışma vardı. Bazıları genişleme paketlerinden bahsettiğimizi ya da Saga'daki kampanyaların önceki oyunlarda yaptığımıza benzeyeceğini düşündü.
Durumun böyle olmadığını ve Thrones of Britannia Sefer Haritasının ne kadar büyük olduğunu örnekleyebilmek için en iyi yol, yan yana karşılaştırma olacaktır. İşte Britanya Adaları'nın, Total War: ATTILA ve Thrones of Britannia'daki boyutlarının karşılaştırılması.
Oldukça büyük öyle değil mi? 23 kez daha büyük.
Total War oyunlarında karşımıza çıkan en detaylı ve en büyük Britanya Adaları !
Devletler]
Burada konuşacağımız bir kaç şey: ilk olarak kullanılan isimler, ikinci olarak bir oyun bakış açısından devletlerin yayılımı ve son olarak dönemin tarihi ve nasıl araştırma yaptığımız hakkında.
Oyunda kullanılacak isimler konusunda döneme sadık kalmaya karar verdik. Örneğin Wessex yerine West Seaxe. Önce bütün devletleri modern isimleriyle ele almıştık fakat bu bize pek doğru gelmedi. Özellikle de konu Danelaw'daki Five Boroughs ve oradaki yerleşim birimlerine geldiğinde. Bunlar East Angle ve Northymbre arasında varolan bölgeleri temsil eden küçük devletçiklerdir.
Devlet Dağılımı
Çoğu oyunumuzda olduğu gibi, dengeyi korumak adına oyuncunun başlangıçta elinde tuttuğu bölgelerin tutarlı olmasına özen gösterdik. Bundan dolayı da haritadaki bazı büyük devletlerin bölgelerini parçalara ayırdık.
Bunun iyi bir örneği West Seaxe. Gerçekte MS 878 yıllarında West Seaxe, Cerneu'dan Cent'e kadar neredeyse bütün Güney İngiltere'yi kontrol altında bulunduruyordu. Fakat bu onların kontolleri altına tam dokuz eyalet vermek oldurdu ki bu da biraz fazla olurdu. Bu yüzden hakim oldukları bölgelerdeki Ealdorman'ları (lordluk) inceledik ve sonrasında Defana, South Seaxe, Cent ve yeni fethedilmiş olan Cerneu'yu West Seaxe'den ayırdık.
Tarih
Şahsi olarak bu dönemi, hakkında hem bildiklerimiz hem de bilmediğimizden dolayı araştırmak için etkileyici buluyorum. Bir çok bölgede, hangi devletin var olması gerektiğini belirlemekte yardımcı olarak tarihi belgeleri kullandık. İngiltere için Anglo-Saxon Kronikleri, Galler için Cambria Kronikleri ve İrlanda için Ulster Kronikleri. Fakat Britanya Adalarının diğer bölgeleri daha zorlu olabiliyor, özellikle Humber Nehri'nin kuzey bölgeleri.
İskoçya o dönemde bir bakıma ikinci bir karanlık çağı yaşıyordu. Bu oyundaki dönem içinde Kuzey Britanya ve İskoçya hakkında doğrudan kroniklerin bulunmasının zor olduğuğ anlamına geliyordu ve bu da beraberinde bir takım zorlukları getiriyordu. Neyse ki St.Andrews Üniversitesi'nden bu dönem hakkında uzmanlaşmış olan Dr. Neil McGuigan ile çalışma şansımız oldu ve oyunu elimizden geldiği kadar tarihsel tasvirle sunmamıza yardımcı oldu.
Kendisine bize yaptığı yardımlardan, tarihi konulardaki açıklarımızı kapatmasından ve bizimle dönem hakkındaki tarihsel görüşlerini paylaşmasıdan dolayı ne kadar teşekkür etsek az.
Devletler hakkında konuşmamızı bitirirken söyleyebiliriz ki oyunda 10 tane oynanabilir devlet bulunacak. ve Westsexa de bunlardan birisi olacak. İleride diğer oynanabilir devletleri de açıklayacağız.
Eyaletler
Şehirler
tam ölçekte görüntülemek için tıklayın.)
Eyalet başkentleri önceden olduğu gibi hala duvarlarla çevrili ve 6 bina slotuna sahip olacak. Küçük yerleşimler ise hala surlara sahip değil ve yalnızca 1 veya 2 bina slotuna sahipler. Her bir şehir için uygun olan bina tipleri şehirlerin karakteristiklerine ve bulundukları bölgelere göre önceden belirlenmiş olacak. Bu çiftlik, demir madeni veya bir manastır olabilir.
Bu sistemde SHOGUN 2 ile benzerlikler içererek, kaynak gerektiren binalar ana şehrin dışında bulunacak ama Rome II ve sonrası sistemlerdeki gibi her bir küçük şehir bağımsız olarak kontrol edilebilecek. Bu demek oluyor ki size yiyecek ve para getiren binaların bir çoğu duvarlarınızın dışında, güvensiz halde bulunacak. Bu yüzden onları nasıl koruyacağınızı düşünmek zorunda kalacaksınız fakat bu durum size aynı zamanda saldırı planlarınız için de fırsatlar getirecek. Örneğin; rakibinizin çiftliklerini yağmalayarak kıtlığa sebep olabilir veya madenlerini işgal ederek gelirlerini azaltabilir ve bu sayede güçlü bir ordu kurabilmelerini zorlaştırabilirsiniz. Küçük şehirlere saldırmak aynı zamanda surların arkasına saklanan rakiplerinizi dışarı çıkmak zorunda bırakmak için de iyi bir yol olacaktır.
Oyun çıkış tarihine yaklaştıkça bina sistemi ve mekanikleri hakkında çok daha fazla konuşacağız.
(tam ölçekte görüntülemek için tıklayın.)
Teşekkürler Mehmet Ozan