1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Total War Three Kingdoms ve TARİH - ROMAN Bağı

Gönderilme zamanı: Çrş Oca 30, 2019 2:47 pm
gönderen Yabgu Nizam Pasha
Oyunun tarihinin değiştini belirtmiştim. 2019 Sonbahar'da bir aksilik olmaz ise oyunu oynuyor olacağız. Ben açıkcası hayal kırıklığına uğradım duyurulduğundan bu yana 2018 bitmeden çıkacak deniyordu, kendimi hazırlamıştım kah* neyse yineliyorum geç olsun, kötü olmasın.

Asıl mevzuya gelecek olursak oyun taaaaaaaa 14.yy. Luo Guanzhong tarafından yazılan Üç Krallık romanı üzerinden geliştiriliyor. Şimdi diyeceksiniz roman bu ne kadar doğru olabilir? Haklısınız, bunu sormayan yok.

Geliştiricimiz, hem romana dayalı hem de ülkemizdeki çoğunluğu temsil eden gerçekçilik peşinde koşan devasa kitleler için klasik mod da düşünmüş. Bu ne demek? Normal modda çin generalleri 1 bölük adamı tokatlarken, klasik total war modunda düzgün kullanılmadıkları takdirde ölebilecekler... Bu izahtan çıkarımım bu şekilde.

Çin neden seçildi sorusuna cevap vermişler. Total War dinamiklerine uyan her şey var denmiş. Diplomasi, savaş, entrika şu bu... Bir de Çin isteyen oyuncular yüzündenmiş ki bu bana gerçekçi gelmedi. 100 kişiden 10 görmüşümdür "Çin'de geçen oyun olsa ne gider bee" diyen.

Bu arada yayımlanan blogu çevire çevire ilerliyordum üste yazdığım cümleler doğru çıktı, klasik mod ve normal mod arasındaki fark karakterlerin savaşlarda sergilediği gücün değişimiyle alakalıymış. Söylediğim gibi 1 ünlü general onlarca askeri tek başına oyalayabilecekken, klasik modda ordu stratejileri kazanma için daha belirgin olacak.

Tarihi gerçekçilikten de kopmamak için tarihçilerle çalışıyorlarmış, isim olarak da Rafe De Crespigny vermişler.

Açığa çıkan yeni bilgiler şimdilik böyle. Bakalım, göreceğiz, eğleneceğimiz bir şey geliyor, ne kadar eğleniriz, bizi ne kadar oyalar o tartışılır. Zira şu an herkes deli gibi empire ve rome 2 ya da Warhammer 2 oynarken, Shogun 2 yatıyor...